Jak využít sociální sítě v podnikání?

Online marketing představuje nedílnou součást každého podnikání. A v online marketingu se dnes neobejdete bez stále populárnějších sociálních sítí. Přečtěte si náš a dozvíte se, jak využít sociální sítě v podnikání.
 

Jakou sociální síť zvolit?

Internet se hemží různými sociálními sítěmi, které oslovují různé skupiny lidí. Některé však z povrchu zemského zmizí tak rychle, jako se na něm objevily. Proto opravdu nemá smysl, abyste si základali profil na každé z nich. V České republice se osvědčil především Facebook a Instagram.
 

Facebook, král sociálních sítí

Když Mark Zuckerberg zakládal svou modrou sociální síť, určitě netušil, že ji jednoho dne budou využívat přes 2 miliardy uživatelů. Facebook je dnes stejnou samozřejmostí, jako byla pro předchozí generaci televize. V České republice má profil na facebooku 5 milionů lidí, a tak by byla hloupost nevyužít jej ve prospěch svého podnikání.

Využití si tady najdou e-shopy, B2B společnosti, média, neziskové organizace, vládní instituce, politici nebo slavné osobnosti. Díky velké škále různých typů příspěvků může každá společnost ukázat celému světu to, v čem opravdu vyniká. Král sociálních sítí také nabízí obrovský inzertní systém s možnostmi zacílení, o kterých se vám před několika lety ani nesnilo. Na facebooku dokážete oslovit potenciální zákazníky podle věku, lokality nebo zájmů.  

Proto rozhodně má smysl být na Facebooku, ať už prodáváte kosmetiku, vlastníte kavárnu, montujete klimatizace, nabízíte finanční služby, nebo šijete obleky na míru. Své publikum si tady vždy najdete. Sdílejte novinky, zvěte fanoušky na své události, pořádejte soutěže, odpovídejte na komentáře a soukromé zprávy.
 

Ukažte se na Instagramu

Čím dál tím oblíbenějším, hlavně mezi mladými uživateli, se stává také Instagram. Profil na Instagramu si založila už miliarda uživatelů, z toho 2,5 milionu zahrnují Češi. Tato sociální síť se stává “povinností” hlavně pro podniky a značky s produkty, které se dají perfektně vystavit na odiv (jídlo, móda, šperky…). Nezapomeňte ale na základní pravidlo - lidé chodí na Instagram koukat, ne číst.

Majitelé Instagramu milují především fotky ze života. Ukažte svým fanouškům fotky z denního dění ve firmě, jak jste si užili teambuilding nebo je nalákejte na novou akci či produkty. Využijete hashtagy, díky kterým se zdarma zviditelníte a vymyslete i svůj vlastní, aby vás lidé na Instagramu snadno našli.

Vyzkoušejte i placenou reklamu. Stejně jako na facebooku můžete propagovat svůj web nebo konkrétní fotku. Příspěvek se pak objeví v kanálu cílové skupiny.

 

Chcete i vy se svým podnikáním zazářit na sociálních sítích? Zavolejte na 721 451 330, nebo pište na info@stanovskyconsulting.cz.

Top