Logo, nebo corporate identity? Co si vybrat?

Přemýšlíte, zda vám stačí jen logo, nebo byste se naopak měli rozhodnout pro corporate identity? Na to vám odpoví náš článek, kde jsme pro vás shrnuli výhody a rozdíly obou řešení.

Co je logo?

Logo představuje základ každé firmy. Díky dobře navrženému logu se lépe odlišíte od konkurence. Navíc pomůže zákazníkům rychleji si zapamatovat, vybavit a najít vaši značku.

Výhody loga:

  • Levnější cena,
  • rychlé zpracování,
  • hodí se pro začínající podnikatelé s omezenými financemi.

MDshop logo

Co je corporate identity?

Corporate identity (nebo také firemní identita) představuje kompletní a jednotný vizuální styl, kterým se podnik prezentuje svým klientům (od loga přes barevnost a grafické prvky…). Hodí se hlavně pro firmy, které to se svým podnikáním myslí vážně a záleží jim na kvalitě své propagace.

Co všechno patří do corporate identity?

  • Logo,
  • firemní tiskoviny,
  • dárkové předměty,
  • elektronické materiály (prezentace),
  • elektronický podpis,
  • vnitřní a venkovní informační materiály,
  • billboard,
  • polepy na auta.

ericonn logoLogo na podkladových barvách

Jaké jsou výhody corporate identity?

Velkou výhodou corporate identity je hlavně to, že už na začátku máte vše hotovo a nemusíte v průběhu roku řešit situaci, kdy náhle potřebujete vizitky nebo dárkové propisky pro své obchodní partnery.

Na corporate identity navíc pracuje jeden tým grafiků, který jí věnuje více času, díky čemuž bude mít jednotný a ucelený vzhled. Každý grafik má svůj vlastní styl, proto pokud si od jednoho týmu necháte vytvořit logo, později budete průběžně zadávat jiným týmům další produkty (hlavičkový papír, vizitky apod.), nemáte šanci s vaší corporate identity dosáhnout požadované jednotnosti.

Logo je sice na začátku rychlejší a levnější varianta, ale postupným zadáváním dalších úkolů se vám to nakonec víc prodraží, zabere to delší čas a výsledek není tak dobrý, jako když se vše udělá najednou. V praxi se setkáváme s klienty s kvalitně zpracovanou corporate identity, která se dá použít i po 10 letech.

Proto doporučujeme raději hned ze startu investovat do corporate identity, kromě zmíněných výhod se také vyhnete situaci, kdy po pár letech zjistíte, že vaše logo se nedá používat na jiné propagační materiály a budete si ho muset nechat vytvořit znovu.

Petratur vizitky

Jaké typy corporate identity našim klientům nabízíme?

  • Logo manuál – Vytvoříme vám logo, definujeme fonty i barvy a dostanete od nás návod, jak logo používat.
  • Základní corporate identity – Základní corporate identity zahrnuje logo manuál, veškeré firemní tiskoviny, dárkové předměty, případně polepy na auta.
  • Rozšířená corporate identity – Rozšířená corporate identity kromě výše zmíněného obsahuje také grafiku pro sociální sítě, PPC kampaně, homepage webových stránek apod.

Chcete jedinečné logo, nebo corporate identity, která podtrhne originalitu vaší značky? Ozvěte se nám na 721 451 330, nebo na info@stanovskyconsulting.cz.

Top